АНАЛІЗ КРИТЕРІЇВ МОДЕЛЮВАННЯ ДІАЛОГІВ У КОМПЮТЕРНИХ ІГРАХ (НА БАЗІ ГРИ Cyberpunk 2077)
Ключові слова:
комп’ютерні ігри, Cyberpunk 2077, аналіз діалогів і мовленняАнотація
У статті здійснено аналіз критеріїв моделювання діалогів у комп’ютерних іграх на прикладі гри Cyberpunk 2077. Автор досліджує роль діалогів як одного з ключових елементів інтерактивного наративу, що впливає на динаміку, темп і глибину геймплею. Розглянуто функції діалогів у грі: уповільнення або прискорення подій, передача сюжетної інформації, побудова світу гри, розвиток персонажів, а також формування варіативності й нелінійності сюжету. Виокремлено низку критеріїв, які визначають ефективність діалогів — відповідність характеру персонажа, атмосфері світу, логічна структура, емоційність, інтерактивність, технічна реалізація, якість локалізації тощо. Особливу увагу приділено соціолінгвістичному аналізу мовлення персонажів у Cyberpunk 2077, включаючи використання сленгу, жаргону та багатомовності.
Посилання (Бібліографія)
Нікітін С. О. Основи комп’ютерних ігор та ігрових програм : довідник модуля. / С. О. Нікітін, Л. О. Нікітіна. – Х. : «Друкарня Мадрид», 2018. – 138 с. ISBN 978-617-7683-01-7
Mäyrä, Frans. "Dialogue and interaction in role-playing games: Playful communication as Ludic culture". Dialogue across Media, edited by Jarmila Mildorf and Bronwen Thomas, John Benjamins Publishing Company, 2017, pp. 271-290. https://doi.org/10.1075/ds.28.14may
Sebastian Domsch. Dialogue in video games. Dialogue across Media , pp 251-270 https://doi.org/10.1075/ds.28.13dom