EXAMPLE OF APPLICATION OF INFORMATION APPROACH TO MARKETING TASKS

Authors

  • Tetyana Mamchych Lesya Ukrainka Volyn National University https://orcid.org/0000-0002-1934-1484
  • Olexandr Khanin Lesya Ukrainka Volyn National University
  • Ivan Mamchych Lesya Ukrainka Volyn National University

Keywords:

statistical distribution, entropy, optimization of research, marketing, behavioral economics, recognition

Abstract

The paper considers an example of applying entropy of statistical distribution to marketing problems. An algorithm for optimizing analytical studies of the structure of consumption of product types is proposed.

References

Shannon C. E. (1948). A Mathematical Theory of Communication. — Bell System Technical Journal. — Т. 27. — С. 379—423

Білинський Й.Й., Огороднік К.В., Юкиш М.Й. Електронні системи URL: https://web.posibnyky.vntu.edu.ua/firen/6bilynskyj_elektronni_systemy/22.htm (дата звернення 03.06.25)

Дейнега О. В., Дейнега І. О. (2018 ) Ентропія в діяльності підприємства: суть та основні підходи до оцінювання. Вісник Національного університету ―Львівська політехніка‖. Серія: Логістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки. — 892. — С. 56–63.

Published

2025-06-03