EXAMPLE OF APPLICATION OF INFORMATION APPROACH TO MARKETING TASKS
Keywords:
statistical distribution, entropy, optimization of research, marketing, behavioral economics, recognitionAbstract
The paper considers an example of applying entropy of statistical distribution to marketing problems. An algorithm for optimizing analytical studies of the structure of consumption of product types is proposed.
References
Shannon C. E. (1948). A Mathematical Theory of Communication. — Bell System Technical Journal. — Т. 27. — С. 379—423
Білинський Й.Й., Огороднік К.В., Юкиш М.Й. Електронні системи URL: https://web.posibnyky.vntu.edu.ua/firen/6bilynskyj_elektronni_systemy/22.htm (дата звернення 03.06.25)
Дейнега О. В., Дейнега І. О. (2018 ) Ентропія в діяльності підприємства: суть та основні підходи до оцінювання. Вісник Національного університету ―Львівська політехніка‖. Серія: Логістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки. — 892. — С. 56–63.